Lifestyle

La cronica occitana de Joan-Lois Blenet, comedian : “Lo Diari”


Una revista que fai una òbra bèla per presentar e seguir lo borbolh mauconegut de la cultura e daus artistas d’Òc.

“La cultura en occitan” es lo jos títol d’aquesta revista publicada cada dos meses per la Federacion de l’IEO de la Region occitania.

Amb son quarantenat de paginas ten plan son amira de parlar en occitan de cultura, e o fa d’un biais originau e plasent amb una escritura variada e viva qu’es plan bona.

Lo Diari capita ben de mostrar que la cultura occitana es en borbolh dins la vida dau sègle 21en. Cada numèro ten un dorsièr centrau qu’es l’escasença de descobèrtas amai pel mond que ja conèisson plan nòstra cultura. Dorsièr Cinèma per l’avant darrièr numèro e per aquel de mai/junh se tracha de “Pop Culture e musicas popularas” amb un fum d’entrevistas e d’articles.

Aitau l’Alexandre Barthès de la federacion Octopus das musicas actualas fa un tablèu espantant : “Trobam de tot, de musicas per escotar, per cantar, per dansar, per pogotar ! E segur lor punt comun es la lenga”.

E tanben un encontre amb Paulin Courtial dau duò CXK qu’aprèsta un disc novèl aprèp l’excellent EP Diga-me. Mai ! D’articles regulars d’actualitat literària e artistica d’òc per de signaturas que son garentida d’originalitat qualitadosa.

Estent la situacion de nòstra cultura dins son país, per aver mai d’informacion, cau anar sus la planeta internet au sit : lodiari.com. E i vos poiretz abonar.

La traduction

“Lo Diari”

Une revue qui fait un grand travail pour présenter et suivre le bouillonnement mal connu de la culture et des artistes d’Oc.

“La culture en occitan” est le sous-titre de cette revue publiée tous les deux mois par la Fédération de l’IEO de la Région Occitanie.

Avec sa quarantaine de pages elle rempli bien son objectif de parler en occitan de culture et le fait avec un ton original et plaisant, une écriture variée et vive qui est très bonne.

Lo Diari réussit bien à montrer que la culture occitane est active dans la vie du 21ème siècle. Chaque numéro a un dossier central  qui est l’occasion de découvertes et cela même pour les personnes qui connaissent déjà bien notre culture.

Dossier Cinéma pour l’avant dernier numéro et pour celui de mai/juin il s’agit de “Pop Culture et musiques populaires” avec une abondance d’interviews et d’articles.

Ainsi Alexandre Barthès de la fédération Octopus des musiques actuelles fait-il un tableau très étonnant : “On trouve de tout, des musiques à écouter, à chanter, à danser, à faire le pogo ! Et le point commun est la langue”.

C’est aussi une rencontre avec Paulin Courtial du duo CXK qui prépare un nouveau disque après l’excellent EP Diga-me.

Et aussi des articles réguliers sur l’actualité littéraire et artistique d’oc avec des signatures qui sont des garanties d’originalité et de qualité.

Étant donné la situation de notre culture dans son propre pays, pour avoir davantage d’informations, il faut aller sur la planète internet au site lodiari.com. Et vous pourrez ainsi vous y abonner.



Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published.